Årsregnskapet 2023: Som å sammenligne epler og pærer Ni ganger så høy omsetning, ti ganger så høye driftskostnader og elleve ganger så mange ansatte. I et år som for ettertiden alltid vil komme til å bli kjent som året der Dovrebanen falt. 2023 var virkelig et år det svingte av for Onrail!
Årsregnskapet 2023: Tallenes tale 2023: OnRail Scandinavia AS Her ser du de økonomiske nøkkeltallene fra OnRail Scandinavia AS for regnskapsåret 2023 og hvordan disse var i forhold til tilsvarende tall i 2022.
- Prioriter godstogene etter kl 19! Onrail-topp Henning Aandal var klar i sin tale da han hadde samferdselsministerens oppmerksomhet på forrige uke under ministerens tre dagers samferdselsreise.
Vurderer kjempekrav mot Onrail Bane Nor vurderer om Onrail har opptrådt grovt uaktsomt under avsporingen ved Arna stasjon i mars og dermed kan ansvarliggjøres for kostnadene.
Ny terminalstrategi for økt godstransport på bane Bane NOR presenterer nå en ny terminalstrategi som skal bidra til en forventet økning i godstransporten på 24 prosent innen 2033.
Senker prisene og ønsker velkommen til Åndalsnes-toget Henning Aandal, toppleder i Onrail, har ventet i ni måneder på å reetablere Romsdals-linken etter at togruten mellom Åndalsnes og Alnabru måtte stanse på grunn av brukollapsen i Ringebu.
Onrail «tar over» NRE-toget Tar eierskap til North Rail Express, i samarbeid med DB Schenker, og starter rute mellom Oslo og Narvik.
Setter inn hybrid-lok når Bane NOR sier «go» Det har vært noen frustrerende måneder for OnRail-sjef Henning Aandal, men fra 20. mai skal togene igjen begynne å rulle på Dovrebanen. Det betyr også at hans «hjertebarn», Åndalsnes-toget, kan gjenoppta trafikken.
Regjeringen innvilger inntil 75 MNOK til jernbaneselskapene etter brukollpasen Infrastruktruen er ikke godsselskapenes ansvar. Derfor er det helt nødvendig at myndighetene kommer på banen.
ØKONOMI: Regnskaper 2022: Godstransport med jernbane Her finner du komplette regnskaper for 2022 for godsoperatørene på jernbane i Norge.
ØKONOMISK GJENNOMGANG 2022: Slik endte 2022: Jernbanetransport med gods Jernbaneåret 2022 huskes best for nyheten om at Green Cargo skulle legge ned innenrikstrafikken i Norge fra første kvartal i 2023.
SD bekrefter støtteordning til CargoNet og OnRail – Person- og godstogselskapene som er rammet av ekstremværet skal ikke stå alene. Regjeringen vil derfor utforme en ordning for å støtte godstogselskapene som rammes av bruddet på Dovrebanen, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
OnRail: - Stengingen av Dovrebanen et hardt slag for Åndalsnes-pendelen - Vår pendel mellom Oslo og Åndalsnes er lavmargin fra før. Med lang omkjøring på Rørosbanen og høye dieselkostnader, går den i minus, forteller Henning Aandal.
Click to add kicker Ny Stavanger-rute og fire nye lok Onrail har oppgradert lokomotivparken og starter en ekstra avgang fra Stavanger.
Onrail i gang med neste kapittel ALNABRU: Onsdag 1. februar kl. 13.23 rullet Onrail-toget ut fra Alnabru med retning Bergen. Det markerte et punktum for Green Cargo i Norge og starten på et nytt kapittel i Onrail-historien.
GÅR FRA 10 TIL 70 ANSATTE: Onrail fikk alt de ba om - CargoNet fikk ingenting Bane Nor har fredag tildelt fem ruteleier som Green Cargo har frasagt seg. Alle gikk til Onrail, som starter opp 1. februar. CargoNet søkte også, men fikk ingenting.
Raumabanen: Vurderer hydrogen-drift Onrail og Norwegian Hydrogen har fått tilskudd på nesten en halv million kroner til å gjennomføre en mulighetsstudie for å se om man kan realisere en kommersiell nullutslippsløsning for godstog.
Green Cargos exit fra det norske innenriksmarkedet: Onrail: – Det blir en redning for oss Onrail hadde kjøpt inn topp moderne lokomotiver til en godsrute de plutselig ikke fikk likevel. Etter at Green Cargo nå rømmer landet, åpner det seg muligheter.
Green Cargo-saken Schenker fikk tog-avviklingen mitt i ansiktet - Onrail kan bli løsningen Onrail er i snakk med flere togkunder. Schenker er en av de større aktørene togoperatøren er i dialog med.
En ny gullalder for Onrail Overtar etter Green Cargo – og kan høste stordriftsfordeler - Onrail får nå en etterlengtet vekst og kan hente ut stordriftsfordeler. Det forteller Onrail-gründer Henning Aandal til Logistikk Inside.
0-utslipp på skinner Kutter godstog-utslipp med hydrogen Norwegian Hydrogen og Onrail skal samarbeide om å bruke grønt hydrogen for å kutte utslipp for godstog på norsk jernbane.
Onrail frykter for eksistensen Er redd monopol på terminalhåndtering Onrail frykter for godstransporten på skinner hvis det nå blir monopol på terminalhåndtering og at større statlige godsselskap kan få suverenitet på området.
Gründer-bedrift bestiller to nye hybridlokomotiver Onrail starter godstog Fauske-Oslo Det nye togselskapet Onrail gjør et nytt sprang. Nykommeren på norske jernbaneskinner bygger to råsterke og miljøvennlige hybridlokomotiver. De settes inn i trafikk på Nordlandsbanen for å flytte gods fra vei til bane, der fisk vil få høy prioritet på toget.
Med Bring på skinner Full gass med Onrail Onrail og Bring Intermodal har inngått avtale om daglig frakt av gass til Møre og Romsdal.
Skinnegods-eventyret er i gang: Og speditør-gigantene jubler – Nå jobber vi for å utvide bruken av denne løsningen inn fremtiden, forteller adm. direktør Stein Børre Johnsen i Bring Intermodal til Logistikk Inside.
Ny skinnegods-æra med Onrail Nå ruller det igjen godstog i Romsdalen 25. april blir en merkedag for godstransporten på skinner. Snart tre år siden sist.
Godstrafikken på skinner igjen Første Onrail-tog over påske Det første godstoget til det nyetablerte selskapet Onrail starter opp 25. april.