Nytt om navn: Ny toppsjef i NLF: Eks-fagsjef Gravråk hentes tilbake - begynner i april Et par dager etter at det ble bekreftet at Arbeiderpartiet gjorde et skuffende kommune- og fylkestingsvalg dumper pressemeldingen fra NLF inn i innboksen om at Knut Gravråk har takket ja til stillingen som forbundets administrative toppsjef - mindre enn ett år etter at han forlot NLF til fordel for Arbeiderpartiet.
Arendalsuka 2023: NLF: - Merkostnadene for nullutslippsløsninger må ned - sorte regnskapstall er nødvendig for grønt skifte Jan-Terje Mentzoni, fungerende administrerende direktør i Norges Lastebileier-Forbund, heier på den grønne bølgen, men understreker at en rød bunnlinje hos transportørene umuliggjør et grønt skifte.
NLF-årsmøtet: - Vi trenger mer kontrollvirksomhet! - Det viktigste for NLF å jobbe med framover, er at norske myndigheter øker kontrollen og ikke minst digitaliserer den.
Følg NLF-landsmøtet: - Høye kostnader gjør at transportkjøperne vil kjøre på gammel vei fremfor ny Det bygges nye veier for å legge til rette for næringslivet og styrke bedriftenes konkurransekraft. Da er det betenkelig at mange transportkjøpere foretrekker å kjøre på de gamle veiene for å spare penger.
NLF: Åpner Fair Transport for ikke-medlemmer Representantskapet i NLF har vedtatt at Fair Transport skal åpnes for alle norske godstransportbedrifter.
NLF: Ikke til å tro! – Enovas beslutning om å fase ut støtten til investering i biogass lastebiler og elektriske varebiler er komplett uforståelig, tordner Geir A. Mo, administrerende direktør i Norges Lastebileier-Forbund.
NLF takker Stortinget for å stoppe "radbrekking av rekrutteringen" – Det er betryggende at vi har partier på Stortinget som ikke lar det gå prestisje i sakene, men som lytter og er i stand til å snu i tide, sier NLF-direktør, Geir A. Mo.
– Ny opplæringslov kan radbrekke rekrutteringen – Ny opplæringslov kan radbrekke rekrutteringen til transportnæringen, mener Norges-Lastebileier-Forbund.
Regjeringens innspillskonferanse til kommende NTP: NLF: - Det handler om politisk vilje, ikke ressurser Geir A. Mo understreket i sitt innlegg viktigheten av å legge til rette for næringslivets transporter på veien, til å fokusere på vedlikehold og at yrkessjåførene har krav på en høyere HMS-standard enn det som er tilfellet i dag.
NLF slår tilbake mot NAF: NLF: – Matvarene på vei til butikken kan ikke ha hjemmekontor NAFs anmodning om at transportselskapene skal la vogntogene stå når snøkaoset herjer møter liten forståelse hos Norges Lastebileier-Forbund.
NLF: - Trenger tusen flere nye sjåfører per år enn det som kommer Mangelen på sjåfører kan hemme norsk næringsliv i årene som kommer. Norges Lastebileier-Forbund ber om flere skoleplasser og at det i større grad tilrettelegges for yrket.
NLAs jubileumskonferanse 28. september: Presenterer fremtidens transportløsninger Nordic Logistics Association markerer tiårsjubileum med jubileumskonferanse på Automessen på Lillestrøm i morgen.
"DET GRØNNE SKIFTET": INVESTERER I 140 EL-LADESTASJONER OG 13 HYDROGEN-STASJONER: - Se til Sverige! Svenske myndigheter har satt av 1,4 milliarder kroner til etablering av 140 el-ladestasjoner for godstransportnæringen og 13 fyllestasjoner for hydrogen.
NLF ETTER BRUKOLLAPSEN: Krever historisk vei-løft Kun flaks hindret at brukollapsen på Tretten-broen i Gudbrandsdalen ikke endte i en dødsulykke. NLF krever at politikerne tar ansvar og bevilger mer penger til vedlikehold av broer og veier.