Mottar 56 millioner til havneutvikling Kystverket har tildelt Oslo Havn 56 millioner kroner i støtte til oppgradering av kaianlegg og infrastruktur i Sydhavna. Midlene skal bidra til effektivisering av skipsfarten og reduksjon av utslipp.
Årsregnskapet 2023: Tyrkisk mangemilliardær soper inn nye millioner i Norge Yilport leverte nok et år med solide resultater i Norge i 2023. Etter tre tøffe år helt i starten har selskapet samlet levert et akkumulert overskudd på nesten 50 millioner kroner.
Smarte kameraer: Oslo Havns nye voktere Oslo Havn tar i bruk avansert kamerateknologi for økt sikring av Norges største godshavn.
150 millioner i utbytte - alt går til klimatiltak i Oslo havn Hav Eiendom betaler utbytte på 150 millioner, og øremerker pengene til å kutte utslipp i hovedstadens havn.
Click to add kicker Oslo Havn vil utvide kaianlegg Oslo Havn ønsker å utvide havneanlegget ved Kneppeskjær med 120 meter kai og etablere ny rampe for lossing og lasting av skip nord på området.
Logistikkeiendom: Gjør klar en lager-gullgruve nesten midt i Oslo Nye leietagere kan flytte inn neste sommer i dette unike anlegget.
Click to add kicker Volumnedgang i Oslofjord-havnene De sju store containerhavnene fra Kristiansand i sør til Borg i øst, har mistet betydelige volumer de siste årene. Men det er store svingninger innad blant havnene.
Click to add kicker - Kommunene trenger havnene for material-gjenvinning Nye krav til kildesortering og materialgjenvinning endrer materialstrømmene for avfall.
Click to add kicker Tilfeldig møte sikret Samskip den første kunden på ny grønn korridor Hydrogendrevne fartøy skal frakte containere mellom Rotterdam og Oslo innen få år. Foreløpig sitter de fleste kundene på gjerdet.
Kronikk av havnestyret i Oslo Havn KF: Havnekassa - hvor er milliardene blitt av? I denne kronikken redegjør styret i Oslo Havn KF for hvordan havnen skal utvikle seg til beste for by og næringsliv - finansiert med egne midler.
Lettere for havnene å lage egen strøm Ny nærenergirefrom skal fremme lokalenergiproduksjon, kan være viktig for havnene.
Nærmere avgjørelse om fergeterminal i Oslo Byrådet i Oslo har bestemt seg for hvor de ønsker at terminalen skal plasseres.
Oslo: Åpner Norges største offentlige el-ladestasjon for tungtransporten Norges største offentlige ladestasjon for tyngre kjøretøy blir offisielt åpnet på Grønlia i Oslo Havn mandag 12. juni.
Fullt i Drammen og Oslo – da kastet Larvik Havn seg rundt I løpet av et døgn ryddet Larvik Havn plass til lagring av 630 nye Ford.
Samarbeid i Oslofjorden sprer seg til Europa Havnesamarbeidet «Utslippsfri Oslofjord» skal bidra til å forenkle overgangen fra fossile til fornybare drivstoff for rederier og andre kunder. Barrierer skal brytes i forbindelse med det grønne skiftet ved å tilby felles løsninger og ha en felles miljøpolitikk.
Nå eller aldri for jernbaneterminal i Oslo Havn Oslo Havn og Bane Nor håper at det kan gå godstog fra containerhavna på Sjursøya til Alnabruterminalen innen seks år. – Det er nå eller aldri, sier Einar Marthinussen i Oslo Havn.
OSLO HAVN: Havna krymper- men blir større OSLO: Siden Fjordbyvedtaket ble fattet tidlig på 2000-tallet har Oslo Havn stadig mistet arealer. Havnedirektør Ingvar Mathisen er likevel offensiv.
En visjon realiseres Fra havn til by Havneområdet på Filipstad i Oslo skal bli til 3000 boliger, skole, næringslokaler, park og badestrand.
Bakkeplanets miljø-aktør på Gardermoen Går vinteren i møte med nye grep Fraktflyselskaper kan nå lande på Gardermoen for bærekraftig vask og avising av fly. En ny løsning for en mer klima- og miljøvennlig luftfart er etablert på Norges hovedflyplass.
Containere løftes på gummihjul Nær dobling av europeisk gods Mengden europeisk gods til Norges logistikk-nav Oslo er doblet og rundt 80 prosent av varene kommer i containere.
Transportens nye havnestruktur Verdens første fossilfrie havn Infranode investerer i Yilport Oslo for å fremme en grønn omstilling i Norges største containerhavn. Målet er å bli verdens første fossilfrie havn.
Ny havnestyreleder • Tar godsgrep Vil bruke motorveien til sjøs — Det er helt avgjørende å få mer godstrafikk over fra vei til sjø. I tillegg må vi ha en velfungerende nullutslippsteknologi i havnene.