Manish Jain, Logistikkdirektør Ikea, skal fortelle om logistikkens rolle hos en internasjonal møbelgigant.
Harald Solberg, administrerende direktør i Norsk Industri, deler sin erfaring fra industrilederroller hos bl.a. Wilh. Wilhelmsen og Ruter, og gir innsikt i hvordan industrien flytter logistikk fra støttefunksjon til strategisk kjerne.
Øystein Dørum, sjeføkonom i NHO, gir deg tallene og analysene: hvordan påvirker global usikkerhet verdensøkonomien og din logistikkoperasjon?
Alexandra Bech Gjørv, CEO i Sintef, gir oss perspektivet: hvordan kan norsk teknologi lede an i logistikkens fremtid?
Ulf Andersen, statistikksjef i NAV, har lang erfaring i å analysere og formidle utviklingstrekk i arbeidslivet. Han skal belyse endringer i sysselsetting, kompetansebehov og demografi – og hvilke konsekvenser dette kan få for Norge i fremtiden.
DSV, årets hovedsponsor, deler erfaringer og tanker rundt disruptiv innovasjon og samarbeid i verdikjeden.
Audun W. Iversen, fondsforvalter i DNB Disruptive Opportunities, tar oss med på en reise: "Postkort fra fremtiden", med fokus på autonom mobilitet og hvordan det endrer transport, byer og konsumadferd.
Ragnhild Wahl (ITS Norway), Øystein Høsteland Sundby (Asko Maritime), Ola Martin Lykkja (Q-Free), Bjor Grønnevet (Statens vegvesen), Thomas Sirland (Østfold fylkeskommune) presenterer erfaringer fra MODI-prosjektet, som forsker på selvkjørende transportløsninger og hva dette betyr for fremtidens logistikk.
Ane E. Wisløff-Høgestøl, logistikkdirektør i Farmasiet, forteller historien om hvordan nettapoteket gikk fra 3PL til å bygge sin egen, automatiserte logistikkmotor – en inspirerende case om intern innovasjon og skalerbarhet.
Simone Häderle Ingeberg, partner i SANDS Advokatfirma, gir praktiske og juridiske verktøy i en verden preget av sanksjoner og komplekse kontraktsutfordringer i transportsektoren.
Nina Hage, EVP i Bulk Industrial Real Estate, viser hvordan fremtidens logistikkbygg både kan være bærekraftige og lønnsomme – en relevant snakk for alle som investerer i fysisk logistikkinfrastruktur.
David Netland Söderström (Logiflow) og Jens Ardalsbakke (Moss Transportforum) deler innsikt fra pilotprosjekter med AI-agenter som automatiserer pris, ruteplanlegging og avvikshåndtering – et potensiell lønnsomhetsløft for transportkjøpere.