Profilerte stillinger fra Logistikkjobber

ProMotive-serien i nyttekjøretøyssektoren med EFB A-Type, er spesielt utviklet for å støtte moderne lavspenningssystemer i lastebiler og nyttekjøretøyer. Den nye AGM B-Type følger samme designfilosofi og vil ytterligere optimalisere ytelsen og påliteligheten.

Lanserte nye lastebilbatterier

24V: Varta har utvidet produktsortimentet med nye batterier for lastebilsektoren. 

Publisert Sist oppdatert

Med sin nye bilproduktportefølje viser VARTA sin evne til å forme fremtiden ved å legge til flere nye typer i porteføljen: H3/L0 – VARTA AGM og H9/L6 – VARTA EFB for personbiler. For tunge nyttekjøretøy har Clarios lagt til en case A i EFB-teknologien til VARTA Promotive-porteføljen. Størrelse B i AGM-teknologi vil følge mot slutten av året.

Lastebilsegmentet domineres fortsatt av forbrenningsmotoren, selv om elektriske lastebiler er på vei oppover. VARTA AGM-batterier er fortsatt det foretrukne valget for begge drivverkene. Med AGM-teknologi revolusjonerer disse batteriene lastebilindustrien ved å redusere tomgangstiden, og dermed senke kostnadene, drivstofforbruket og CO2-utslippene. TÜV Nord demonstrerte nylig betydelige effektivitetsgevinster for AGM-batterier sammenlignet med SHD-batterier. AGM-batterier reduserer tomgangstiden med 73 %, noe som resulterer i betydelige drivstoffbesparelser. I løpet av 50 helger utgjør disse besparelsene:

  • 133 færre timer tomgang
  • 400 liter mindre drivstofforbruk
  • 721 euro spart på drivstoffkostnader
  • 1041 kg mindre CO2-utslipp.

I helelektriske nyttekjøretøy spiller AGM-batterier en avgjørende rolle i å støtte den lavspente elektriske arkitekturen om bord. Det 24-volts systemet om bord er fortsatt en viktig komponent som integreres sømløst i den nye bølgen av elektriske kjøretøy. Lavspenningsbatterier driver kjøretøyets elektriske system og sikrer at funksjoner som belysning, bremser, styring og kabinsystemer fungerer som de skal, selv i tilfelle feil i høyspenningssystemet. Ladede AGM-batterier er en forutsetning for å starte den elektriske drivlinjen.

Powered by Labrador CMS